Chceme schudnúť, ale priberáme. Držíme diéty, ale nechudneme. Jeme málo, ale ručička na váhe stojí. Nie je to divné?

1. Určila ste si šibeničný termín!

Áno: začať držať akúkoľvek diétu chce veľkú dávku odhodlania, vytrvalosti a my si to často v hlave aj vopred ohraničíme nejakým šibeničným termínom. Pokiaľ sa nepotrebujete naozaj expresne zbaviť dvoch, či troch kíl - napríklad do vytúžených šiat na ples alebo párty - tak sa snažte superrýchlym diétam vyhýbať, ako sa len dá.

Vybrali ste si takú diétu, ktorá zakazuje všetko, čo máte radi, vrátane čokolády, syru či iných pochutín? Je dosť pravdepodobné, že zlyháte. Vydržíte to niekoľko dní, no čoskoro vás to zlomí  a nielenže si všetko, čo vám chýba, doprajete, ešte sa tým aj doslova prepcháte. O to viac vám hrozí aj nepríjemný jojo-efekt. Chudnutie začína v hlave a to, že všetko, čo máte rada vylúčite, nie je správne. Mozog s tým bojuje, čo spôsobí nervozitu a podráždenosť. Pre úspešné chudnutie musí ísť o zmenu životného štýlu a návykov!

2. Chcete sa zobudiť už "zajtra" štíhla - ste netrpezlivá!

Každý, kto držal niekedy v živote diétu, pozná ten pocit, keď sa ráno zobudí a povie si:  Tak od dnes držím diétu! Prvý deň si opakujete - veď to nie je veda, dám to, dala to aj kamoška Zuza - a krava jedna, ako dobre vyzerá teraz! Večer si to stále opakujete, druhý deň tiež ... ale vezmete si trochu z tých čokoládových sušienok. Aspoň jednu, to ma predsa nezabije. Tretí deň vám to nedá, vyskočíte na váhu a... tá sa určite pokazila, lebo nie je možné, že som ešte neschudla!?

Keď sa už teda naozaj rozhodnete držať nejakú zaručenú diétu, tak nepoľavte a hlavne sa nevážte po dvoch, troch dňoch. Nehovoríme teraz o nezmyselných diétach, pri ktorých dva, či tri dni nejete vôbec nič okrem jabĺk alebo tuk spaľujúcej polievke - tak síce niečo zhodíte, ale nebude to tuk!

Aby vaše telo začalo spaľovať tuky a vaša váha mohla klesať, potrebuje nejaký čas a vy mu ho jednoducho musíte dopriať.

Nestanovujte si žiadne nereálne ciele. Pamätajte, že tí, ktorí chudnú pomaly, chudnú aj trvale, preto sa hneď na začiatku nastavte na dlhodobú zmenu svojho jedálneho lístka i životného štýlu.

3. Metabolizmus štrajkuje

Či už je to vekom alebo príliš častými diétami a obmenami extrémov vo vašom stravovaní, celkom ľahko sa môže stať, že váš metabolizmus sa jednoducho spomalil, alebo mu trvá určitú dobu, aby sa správne naštartoval. To môže byť príčinou, že aj keď jete zdravo a snažíte sa urobiť všetko pre to, aby ste schudli, nedarí sa vám. Aby sa váš metabolizmus naštartoval, zaraďte do stravy viac surovej zeleniny, bielkovín, zdravých tukov a korenín - ideálne je aj chilli, kajenské korenie, kurkumu a iné. A dôležitý je v tomto prípade aj pohyb - bez pohybu svoj metabolizmus len ťažko opäť naštartujete. Nemusíte hneď začat chodiť do fitka - na úvod stačí po každom jedle ísť na prechádzku, nevyvážať sa výťahom počas obedňajšej prestávky v práci alebo v škole... :)

A pamätajte: strava je pri chudnutí 40% úspechu! 

Foto: http://pixabay.com/