Neraňajkujete?! Prípadne vám stačí  káva alebo káva s cigaretou? Tak vedzte, že celé dopoludnie „idete“ z rezervy. Stačí niekoľko malých zmien na to, aby ste deň odštartovali zdravým a vhodným spôsobom.

Viete, čo si vybrať na raňajky? Mali by ste si dať pozor na to, čo si po prebudení dáte do žalúdka. Ukázalo sa, že ani müsli nie je vždy úplne ideálnou alternatívou. Práve raňajky rozhodnú, ako budete vyzerať.

Tak ako je to so sladkými na raňajkami? Roky nám vštepujú do hlavy,že najideálnejším štartom dňa sú ovsené vločky, orechy, med, sušené ovocie... Keď si uštedríme takéto raňajky, budeme zdraví, krásni a štíhli.

Vedeli ste, že 100 g obyčajných ovsených vločiek dodá vyše 50 % odporučenej dennej dávky vitamínu B1 a 15 % kyseliny listovej a 250 % mangánu? Sú plné minerálov ako jód, selén, železo, horčík. Ideálne je kombinovať ich s čerstvým ovocím, orechmi a mliečnymi výrobkami. Raňajky by mali byť ľahko stráviteľné - takže guláš alebo sviečková nie sú vhodnou alternatívou... :)

Nie je ničím zvláštnym, že si k raňajkám neraz doprajeme rôzne druhy bielych alebo celozrnných „výrobkov“. Nezaostávajú ani pekárenské výrobky ako rožky, sladké pečivo alebo rôzne plnené koláčiky, po ktorých zvyčajne siahame s myšlienkou, ako nimi odštartujeme naše ráno. Takýto rozmanitý výber už v dnešnej dobe ponúka nejeden supermarket alebo potraviny.

Ak dávate prednosť slaným raňajkám  z vajíčok - praženici, vareným vajčkám alebo omelete, tak vám prinášame aj jeden jednoduchý  recept na chutnú omeletu.

Jednoduchá omeleta: 2 vajíčka, soľ, korenie, estragón, olivový olej, trocha mlieka

Postup: vajíčka, soľ, korenie, malé množstvo mlieka a estragón rozmixujte v miske vidličkou. Olivový olej rozohrejte na panvici a pridajte vajíčkovú zmes. Miešajte až dovtedy, kým omeleta nie je hotová. K omelete konzumujte celozrnné pečivo, tvrdý syr a veľa zeleniny.

„Raňajky zjedz sám, obed ponúkni priateľovi a večeru daj nepriateľovi,“ hovorí známe príslovie. Ako ste na tom vy s raňajkami?